7 sty 2014

Zabytki świata - Cerkiew Wasyla Błogosławionego


Dziś kilka wspomnień o wyjątkowym światowym zabytku - Cerkwi Wasyla Błogosławionego w Moskwie. Nie miałam jeszcze okazji na własne oczy zobaczyć tego cudu architektury, ale bliska mi osoba miała i przywiozła ze sobą to oto pamiątkowe zdjęcie. Powiedzcie sami, czy to nie jest najbardziej kolorowa i hipnotyzująca budowla jaką widzieliście? Przewodnicy po Moskwie chętnie opowiadają legendę według, której Car Rosji Iwan Groźny kazał oślepić architektów cerkwi, aby nigdy więcej nie powstała tak piękna budowla.

Jako mała dziewczynka dostałam od rodziców dużą kolorowankę przedstawiającą Cerkiew Wasyla Błogosławionego i przyznam się wam szczerze do dzisiaj pozostała ona nieukończona ;). Może zabrakło mi kredek, a może cierpliwości, niemniej jednak zapamiętałam tę budowlę na całe życie i rozpoznam ją o każdej porze dnia i nocy. 

Dla osób, które chciałyby się dowiedzieć więcej na temat historii Cerkwi polecam artykuł na Bluesky Blog.
Natomiast dla tych, którzy w wolnej chwili chcą się zrelaksować wyszukałam interaktywne PUZZLE z tym wyjątkowym budynkiem. Dobrej zabawy na wieczór! :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz